شاخه های رتبه بندی در شرکت های پیمانکاری و EPC 
رتبه بندی شرکت های پیمانکاران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رتبه بندی شرکت های EPC توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام می گیرد. 
EPC که در واقع مخفف کلمات Engineering Procurement Construction است، به پروژه هایی اطلاق می شود که در آن تمام فعالیت ها اعم از طراحی پروژه، نصب و راه اندازی و ... به طور کامل بر عهده پیمانکار می باشد. 
رتبه بندی شرکت های پیمانکاری از 1 تا 5 می باشد. اگر شرکت پیمانکاری بتواند در هر یک از شاخه ها رتبه 1 یا 2 را کسب کند، می تواند به عنوان شرکت EPC درخواست رتبه بندی نماید که پایه رتبه آن 1 و 2 خواهد بود. هر یک از شرکت ها نهایتا می توانند در دو شاخه اخذ رتبه نمایند. 
رتبه بندی شرکت های پیمانکاران و EPC، بر حسب موضوع فعالیت به رشته های زیر تقسیم بندی شده است: 
1) رتبه رشته ابنیه و ساختمان: موضوع فعالیت شرکت در بر گیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمان ها و ابنیه از جنس های مختلف، سازه های ساختمانی، محوطه های کوچک، دیوارکشی، اجرای پیاده روها و سنگفرش کردن آنها مشابه آن می باشد. 
2) رتبه رشته آب- رشته آب دارای 3 زیر رشته است: 
1- امور مربوط به سـازه های دریایی و سـاحلی، احداث حوضچه ها و استخرهای پرورش و تکثیر آبزیـان 
2- امور مربوط به بندها، سدها و سـاختمان نیروگـاه آبـی، سازه های هیـدرولیکی و تونل های آب 
3- امور مربوط به خطوط انتقال آب و شبکه های آب و فاضلاب مخازن آب و شبکه های توزیع آب، شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب، کانال های انتقال آب و شبکه های آبیاری و زهکشی، مربوط بـه و عملیات ساختمانی (سیویل) تصفیه خـانه های آب و فاضلاب 
3) رتبه رشته راه و ترابری: موضوع فعالیت شرکت در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت انواع راه ها، باند فرودگاه و تاسیسات مربوط به انتقال هوایی، تونل ها، پل ها، راه های زیرزمینی و سیستم های حمل و نقل (تهیه، نصب، نگهداری و تعمیر تجهیزات) و راهداری و عملیات آسفالتی و مشابه آن می باشد. 
4) رتبه رشته صنعت و معدن: موضوع فعالیت شرکت دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تاسیسات و تجهیزات صنایع غذائی، نساجی، پوشاک، چرم، چوب و شیشه، استخراج، فرآوری، ذخیره، تبدیل مواد خام و تولید در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، شیمیائی، معدنی، صنایع فلزی، کارخانجات ابزارآلات و ماشین ها، تولید وسایل آزمایشگاهی و دارویی، وسایل حمل و نقل، خطوط انتقال مواد در کارخانجات، بهینه سازی مصرف انرژی، صنعت حمل و نقل و مشابه آن می باشد. 
5) رتبه رشته نیرو: موضوع فعالیت شرکت دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو، نیروگاه ها، شبکه های برق و الکترونیک، سیستم های کنترل برق و مشابه آن می باشد. 
6) رتبه رشته تاسیسات و تجهیزات: موضوع فعالیت شرکت دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به خطوط انتقال آب، نفت و گاز و تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه ها، سیستم های سرد کننده ساختمان، تاسیسات و تجهیزات ساختمان و انتقال زباله، وسایل انتقال مثل آسانسور و پله برقی، سیستم های هشدار دهنده، تجهیزات آشپزخانه و سلف سرویس و رختشویخانه، سیستم های ارتباطی، شبکه های رایانه ای ساختمان، ماسه پاشی، حفاظت کاتودی، پوشش، ایستگاه های پمپاژ و مشابه آن می باشد. 
7) رتبه رشته کاوش های زمینی: موضوع فعالیت شرکت دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به اکتشاف، حفاری، استخراج، حمل و بهره برداری از مواد موجود در پوسته زمین و بستر دریا و معادن، کاوش های غیرمستقیم روی خشکی، حفاری های آبی، دفن زباله، کاوش های دریایی، سیستم های ثابت انتقال مواد در دریا و ایستگاه های آن شامل آب، فاضلاب، و مشابه آن می باشد. 
8) رتبه رشته ارتباطات: موضوع فعالیت شرکت دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مخابرات صوتی، تصویری و داده ای، ساخت ایستگاه های اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده، انواع شبکه های پستی، شبکه های انتقال سیمی، بی سیم، رادیو، تلویزیون، و شبکه های ماهواره و مشابه آن می باشد. 
9) رتبه رشته کشاورزی: موضوع فعالیت شرکت در برگیرنده امور پیمانکاری در زمینه جنگل داری، درختکاری، اصلاح اراضی، عملیات بهزراعی، کاشت و برداشت محصولات عمده و استراتژیک، مرتعداری و ایجاد مراتع دستکاشت، ایجاد فضای سبز و نگهداری آن، امور دامپروری، شیلات و آبزیان و مشابه آن می باشد. 
10) رتبه رشته خدمات: موضوع فعالیت شرکت دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به رفع آلودگی از محیط های خشکی و آبی، آتشنشانی و کمک رسانی و امور پیمانکاری مربوط به خدمات بانکداری، بیمه، نگهبانی و حفاظت، گردشگری، امور بهداشتی و درمانی و هنری و مشابه آن می باشد. 
11) رتبه رشته مرمت آثار باستانی: موضوع فعالیت شرکت در بر گیرنده امور پیمانکاری مربوط به مرمت آثار باستانی می باشد.





:: برچسب‌ها: شرکت , رتبه , وزارت کشور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : یعقوب منصوری
تاریخ : چهار شنبه 21 مهر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: